25 juli 2010

Latterlig lykkelig i hagen

Går det an å føle seg latterlig lykkelig? I en ruskete hage en sen julidag, med summende fluer, kaklende høner og hylende unger? jada. Mor gjør. Det bidrar sterkt til lykken at jeg får sitte litt rolig med med skissene mine, broderiene, et designmagasin og et stort glass med "overlevelsesmiks" (sitronbrus + en dæsj hvitvin + masse isbiter).
Hagen flommer over at uregjerlige vekster... jeg sådde kornblomster, men hønene gravde opp småplantene, flere ganger... men nå blomstrer det! Det er flere farger... kornblomstblå, magenta, rosa, rosahvit og lyseblå. Savner en dyp lavendel-lilla... hm... kanskje den ikke overlevde hønene?
Og så har jeg en hvit sverdlilje (iris) ved fontenen! Drømmer om en samling med flere iris og liljer akkurat der... må vel overtale "noen" til å grave bort plena. Hagebutikkene har visst stauder på halv pris nå!

1 kommentar:

Trinola sa...

Hei !
Nydelige kornblomster ,de jeg sådde ble det ( ut å sjå ) blir det 2 skarve stk av ;O( Veldig fine ,men uten høner er de også vanskelige og få til --------
---Har prøvd før skal vite ----
--Ellers takk for kommentaren ang Helge ;O) Elgene er veldig morsomme synes jeg . Du er flink du ;O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg